FAQ
Här finner du svar på frågor om beställning, allergener, råvaror, m m.
Beställning & leverans
-
Går det att beställa från hela ert sortiment?
Det går utmärkt att beställa från hela vårt sortiment. Det växlar något under säsong.
-
Hur många dagar i förväg måste jag beställa?
Vi behöver få din beställning minst 2 dagar innan.
-
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Du kan betala med:
Kort (Bankkort, Visa, Mastercard)
NFC betalning/Digital plånbok
Swish
Du kan inte betala med:
Kontanter
American Express
-
Kan man få faktura?
När du beställer levernas/utkörning med Bring går det bara att välja faktura med kredit på 10 dagar.
Du betalar fakturan säkert via din internetbank.
-
Erbjuder ni leverans?
Vi kan erbjuder leverans inom Göteborg och dess närområden. Se karta
-
Hur löser jag in rabattkod?
1. Gå till kassan genom att klicka på:
• Knappen Gå till kassa
alternativt
• Klicka på kundvagnen uppe till vänster
2. Under SUMMA finns det en text: Har du en kampanjkod? Lösa in din kupong
3. Klicka på Lösa in din kupong
4. Skriv in rabattkod i rutan: Ange rabattkod här
5. Klicka därefter på knappen: Tillämpa
6. Nu kan du se att din rabatt dras av.
7. Fortsätt utcheckning.
-
Vilken typ av rabatt får jag med rabattkod?
Det kan vara olika typer av erbjudanden:
- Rabatt på en produkt
- Rabatt på olika produkter i sortimentet
- Rabatt på hela sortimentet
- Rabatt på frakt
Vilken typ av rabatt som gäller för rabattkod framgår vid tillfället för erbjudandet.
-
Hur länge gäller rabattkod?
Rabattkoden är giltig under den tid som anges i erbjudandet för just denna rabattkod.
Sortiment
-
Är några produkter veganska?
Inga av våra bakverk är 100% veganska men vi har produkter som är lakto-vegetariska och lakto-ovo-vegetariska.
Vårt te och kaffe går att få med havredryck.
-
Är era produkter ekologiska?
Våra produkter är inte certifierade som ekologiska men vi använder enbart ekologiskt vetemjöl.
-
Hur lång hållbarhet är det på produkterna?
Eftersom vi inte tillsätter några konserveringsmedel i produkterna innebär det att produkterna skall betraktas som färskvaror.
Bakverken kan förvaras i kylskåp 1–2 dygn.
Alla förpackade produkter är märkta med bäst före datum.
-
Var tillverkas era produkter?
Vi tillverkar alla våra egna produkter i vårt bageri i Gårda.
Allergener
-
Har ni glutenfria produkter?
Vi har några produkter som är tillverkade utan gluten/vetemjöl.
Spår av gluten kan förekomma eftersom allt tillverkas i samma lokal.
I innehållsförteckningen på varje enskild produkt kan du tydligt se alla allergener.
-
Har ni nötfria produkter?
Vi har bakverk utan tillsats av nötter men tyvärr kan det finnas spår av nötter i våra bakverk eftersom allt tillverkas i samma lokal.
I innehållsförteckningen på varje enskild produkt kan du tydligt se alla allergener.
-
Har ni produkter utan ägg?
Vi har bakverk utan tillsats av ägg.
I innehållsförteckningen på varje enskild produkt kan du tydligt se alla allergener.
-
Har ni produkter utan laktos?
I dagsläget har vi tyvärr inga 100% laktosfria produkter.
I innehållsförteckningen på varje enskild produkt kan du tydligt se alla allergener.